„Iki“ ir „Rimi” trumpina darbo laiką, „Barbora” plečiasi

Nuo pirmadienio, kovo 16 d., Lietuvoje prasidėjus dvi savaites truksiančiam karantinui, laikinai keičiamas kai kurių prekybos tinklų darbo laikas.

Karantino laikotarpiu prekybos tinklo „Iki“ parduotuvės dirbs nuo 8 ryto iki 8 vakaro. Pasak prekybos tinklo atstovų, taip siekiama suvaldyti darbo krūvius darbuotojams.

Pasak Indrės Baltrušaitienės, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės, šiomis dienomis darbuotojai jaučia padidėjusį darbo krūvį dėl gerokai išaugusių pirkėjų srautų, o siekiant išvengti būtinų prekių stygiaus ir užtikrinti pakankamą jų kiekį, esamai situacijai buvo ruoštasi iš anksto.

„Mūsų darbuotojai atlieka milžinišką darbą, kad pirkėjai galėtų apsipirkti pagal savo poreikius, todėl siekdami palengvinti jų krūvius kuriam laikui trumpiname parduotuvių darbo laiką, taip pat ieškome papildomų rankų. Esame padidinę tam tikrų produktų užsakomus kiekius, bendradarbiaudami su tiekėjais dedame visas pastangas, kad pirkėjai būtų aprūpinti būtiniausiais maisto produktais. Tačiau prašome ir pirkėjų supratingumo, jei ne visada pavyksta operatyviai papildyti lentynas“, – pranešime žiniasklaidai cituojama I. Baltrušaitienė.

iki

Prekybos tinklas „Iki“ trumpina darbo laiką. Foto: Julius Baliutavičius/1323.lt

Siekiant užkirsti kelią virusų plitimui, visose prekybos tinklo parduotuvėse yra įgyvendintos Sveikatos apsaugos ministerijos rekomenduojamos prevencinės priemonės. Darbuotojai yra supažindinti su prevencija ir atsakingai laikosi higienos reikalavimų, o dezinfekcinėmis priemonėmis sudarytos sąlygos naudotis ne tik jiems, bet ir pirkėjams.

„Didžioje dalyje mūsų parduotuvių jau įrengėme visiems prieinamus dozatorius su dezinfekciniu skysčiu, kad užtikrintume saugų apsipirkimą. Iki šio penktadienio jie pasieks visas parduotuves. Reguliariai dezinfekuojami paviršiai, darbuotojai aprūpinti vienkartinėmis pirštinėmis, kiekvienoje kasoje atsirado dezinfekcinio skysčio dozatoriai kasininkams, skyriuose naudojamas muilas su dezinfekantais. Pirkėjus taip pat skatiname naudotis vienkartinėmis pirštinėmis“, – teigia I. Baltrušaitienė.

Pasak jos, nors už visuomenės sveikatą atsakingų institucijų rekomendacijose nurodoma, kad medicininės veido kaukės nesulaiko viruso ir nuo jo neapsaugo, kai kurie „Iki“ parduotuvių darbuotojai yra išreiškę norą jas dėvėti.

„Mūsų darbuotojai šiuo laikotarpiu atlieka itin svarbų darbą, todėl juos girdime ir norintiems dėvėti kaukes leisime tai daryti. Mūsų tikslas yra suteikti būtinas priemones siekiant užtikrinti tiek jų, tiek pirkėjų saugumą. Tad darbuotojai, kurie jaučiasi saugiau dėvėdami medicinines kaukes, galės tai daryti“, - sako „Iki“ komunikacijos vadovė.

Prekybos tinklas „Rimi“, vadovaudamasis šiuo metu prioritetiniais tikslais užtikrinti darbuotojų saugumą ir gyventojų aprūpinimą būtinais maisto produktais, nuo rytojaus, kovo 17 d., trumpina parduotuvių darbo laiką. „Rimi“ prekybos centrai, kol šalyje įvestas karantino režimas, visomis savaitės dienomis, įskaitant savaitgalius, dirbs nuo devintos valandos ryto iki aštuntos valandos vakaro. Po vieną parduotuvę Vilniuje (Šiaurės miestelyje), Kaune (pirkinių centre „Savas“) ir Klaipėdoje (prekybos centre „Arena“) dirbs budėjimo režimu – nuo 8 iki 22 val.

„Ekstremalioje situacijoje, su kuria susiduria visas pasaulis ir tuo pačiu Lietuva, puikiai suprantame, kokia atsakomybė gula ant mūsų, prekybininkų pečių. Pastarosiomis savaitėmis ir ypač paskutinėmis dienomis matome, kaip svarbu būti pasiruošusiems ir kiekvieną dieną, net ir susiduriant su pasaulinio masto problemomis, užtikrinti, kad atvykęs į prekybos centrą pirkėjas ras tai, ko jam šiuo metu labiausiai reikia. Tam, kad galėtume tai padaryti, visų pirma turime pasirūpinti mūsų darbuotojais, jog jie liktų sveiki ir galėtų užtikrinti nenutrūkstamą prekių tiekimą ir pardavimą gyventojams“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Giedrius Bandzevičius.

Pasak jo, vadovaujantis šiais prioritetais, nuo pat pirmųjų viruso rizikos padidėjimo ženklų šalyje „Rimi“ parduotuvėse sustiprintu režimu rūpinamasi saugios aplinkos darbuotojams ir pirkėjams užtikrinimu. Prekybos centruose atliekamas darbo paviršių bei įrankių, taip pat – pirkinių krepšelių, vėžimėlių, savitarnos kasų ir savitarnos skanerių valymas. „Rimi“ prekybos tinklo darbuotojai taip pat nuolat informuojami apie privalomas saugumo ir higienos priemones – dažną rankų plovimą, būtinas dezinfekcines priemones ir jų naudojimą kasose, dažnai liečiamų paviršių dezinfekavimą. Jiems rekomenduojama dėvėti pirštines ne tik gamyboje, bet ir dirbant tiesiogiai su klientais ar prie kasų. Darbuotojų taip pat primygtinai prašoma, pajutus bet kokius peršalimo simptomus, likti namuose. Rekomendacijos nuolat atnaujinamos vadovaujantis Nacionalinio visuomenės sveikatos centro informacija ir Europos Šiaurės regione pirmaujančios mažmeninės prekybos kompanijos ICA, kuriai priklauso „Rimi Lietuva“, rekomendacijomis.

Paskelbus karantiną keičiamas asortimentas, ribojama prekyba nefasuotomis prekėmis

Siekiant apsaugoti pirkėjų sveikatą, dar prieš karantino paskelbimą „Rimi“ tinklo parduotuvėse sustiprintas ventiliatorių darbas ir padidinta oro cirkuliacija, uždaryti visi „Rimi“ esantys atviri šviežių salotų ir sušių barai, o įsigaliojus karantinui uždarytos „Rimi“ įrengtos kavinės, kavos ir kitos zonos, kuriose pirkėjai iki šiol galėjo patys pasiimti nefasuotų produktų ir vietoje juos suvartoti.

Tai pat keičiamas „Rimi“ kepyklų asortimentas, jog pirkėjams jis galėtų būti pateiktas tik uždarose lentynose arba supakuotas pačioje kepykloje, ribojama prekyba nefasuotais produktais – sausainiais, saldainiais, lukštentais riešutais ir pan., išskyrus tuos produktus, kurie prieš vartojimą turi būti termiškai apdoroti (šviežia mėsa, žuvis) arba nuplauti (vaisiai, daržovės).

„Atsiskaitant už prekes pirkėjus taip pat raginame rinktis atsiskaitymą mokėjimo kortele, ne grynaisiais pinigais, laukiant eilėse – laikytis saugaus, bent vieno metro, atstumo“, – sako Giedrius Bandzevičius.

Siekdama užtikrinti gyventojams būtinų prekių prieinamumą, „Rimi Lietuva“ anksčiau nei planavo pradėjo vykdyti elektroninę prekybą. „Rimi.lt“ e-parduotuvės pirkėjams Vilniaus mieste prekės nemokamai pristatomos į namus arba jie gali patys jas atsiimti patogiu laiku tam skirtose vietose, įrengtose „Rimi“ parduotuvėse Vilniuje. Sutrumpėjus jų darbo laikui, niekas nesikeičia elektroninės parduotuvės pirkėjams – pasirinkę atsiimti prekes ir toliau galės patogiai tai padaryti „Rimi“, esančiose Kedrų gatvėje ir prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“.

Visoje šalyje paskelbus visuotinį karantiną ir rekomendacijas vengti žmonių susibūrimo vietų, gyventojai maisto produktus suskubo užsakinėti internetu. Elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ pastarosiomis dienomis skaičiuoja dešimtis kartų išaugusį klientų srautą. E. parduotuvė papildomai didina klientų aptarnavimo apimtis ir nuo šiandien priima daugiau darbuotojų, pasirūpino papildomomis transporto priemonėmis bei įranga.

„Suprantame gyventojų susirūpinimą ir norą su kuo mažesne rizika apsirūpinti būtiniausiais maisto ir kitais produktais ir atsiprašome už kylančius nepatogumus. Visi dabar susiduriame su neįprasta ir iššūkių kupina situacija. Stengiamės kuo greičiau įgyvendinti sprendimus, leisiančius mums priimti ir įvykdyti dar daugiau užsakymų. Jau esame padidinę per dieną įvykdomų užsakymų skaičių (pristatymui ir atsiėmimui) ir ties tuo neketiname sustoti. Visos mūsų pastangos šiuo metu nukreiptos į paslaugos apimčių didinimą“, - pranešime žiniasklaidai cituojamas Andrius Mikalauskas, elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius.

„Darbuotojų ir transporto priemonių skaičiaus klausimus jau sprendžiame. Nuo šiandien „Barboroje“ priimame papildomų žmonių, kurie padės surinkti daugiau užsakymų, taip pat juos išvežioti. Taip pat pasirūpinome papildomomis transporto priemonėmis, ketiname įvesti naktinę pamainą. Visos šios priemonės padės mums surinkti daugiau užsakymų ir pristatyti prekes didesniam pirkėjų skaičiui, maksimaliai išlaikant paslaugos kokybę. Kartu suteikiame galimybę užsidirbti žmonės, kurie šiuo sudėtingu laikotarpiu liko be darbo“, - pokyčius pristato A. Mikalauskas.

„Barbora“ ir toliau skatina protingą apsipirkimą ir ragina gyventojus nekaupti maisto produktų atsargų. Pastebima, kad vidutinis klientų krepšelis išaugęs daugiau nei trečdaliu. Šiuo metu maisto tiekimas į parduotuves, iš kurių „Barbora“ surenka užsakymus, vyksta padidintu tempu, „Maximos“ darbuotojai labai prisideda, kad prekių būtų lentynose. Nepaisant ypač išaugusio ir užsakymų kiekio, ir pirkėjų krepšelio dydžio, e. parduotuvė pristato daugumą užsakytų prekių.

„Šiuo metu turime priėmę užsakymų 3-4 dienoms į priekį. Jei matome, kad užsakymus galėsime įgyvendinti greičiau, stengiamės dienos metu priimti jų papildomai. Tokiu atveju klientai gauna galimybę pateikti užsakymą net tai pačiai dienai. Visgi, šiuos papildomus užsakymus greitai išperka. Tikimės gyventojų kantrybės ir supratingumo, jeigu pirkinių krepšelyje neras vienos ar kitos užsakytos prekės. Dedame visas pastangas, kad pirkėjus pasiektų visos užsakytos prekės“, - sako „Barboros“ vadovas. 

Siekiant apsaugoti tiek pirkėjus, tiek prekes pristatančius kurjerius, „Barbora“ jau nuo savaitgalio pristatė naują pristatymo būdą – „Pristatymas iki namų durų“. Jį galima pasirinkti prekių užsakymo metu. Pasirinkus šį būdą, kurjeris prekes pristatys prie namų durų ir skambučiu ar trumpąja SMS žinute informuos apie pristatymą.

Taip pat „Barbora“ laikinai apribojo galimybes už prekes atsiskaityti grynaisiais pinigais arba kortele prekių pristatymo metu. Už prekes gyventojai gali atsiskaityti per elektroninę bankininkystę arba prie paskyros prijungę savo mokėjimo kortelę. 

„Manome, kad pirkėjams tai nesukels nepatogumų. Šias priemones taikome tiek dėl mūsų kurjerių, tiek dėl pačių pirkėjų saugumo. Kurjeriams taip pat suteikėme visas reikalingas prevencijos priemones – pirštines, dezinfekcinį skystį rankoms ir paviršių valymui. Reguliariai dezinfekuojame patalpas ir transporto priemones“, - saugumo priemones vardija A. Mikalauskas.

„Barbora“ ragina gyventojus pasinaudoti ir kitais bekontakčio prekių atsiėmimo būdais – prekes atsiimti „Barbora“ pirkinių stotelėse arba „Drive-in“ taškuose, kur prekės pristatomos tiesiai į automobilio bagažinę. Pastebima, kad gyventojai šiuos prekių atsiėmimo būdus pastarosiomis dienomis renkasi dažniau.