mTicket: įvedama nauja taisyklė

Nuo liepos 1 d. mobiliųjų programėlių m.Ticket ir Trafi naudotojai pastebės naują viešojo transporto bilietų žymėjimo tvarką. Nuo šiol bilieto aktyvinimui bus skirtas 15 sekundžių laikas – tai reiškia, jog paspaudus mygtuką „aktyvinti“ bilietas aktyvinsis ir kontrolei galės būti paruoštas per šį laiko tarpą. Tokiu sprendimu siekiama užtikrinti efektyvesnį ir drausmingesnį bilietų aktyvinimo procesą naudojantis mobiliosiomis programėlėmis ir paraginti keleivius vengti kelionių „zuikiu“.

„Keleiviai pirkdami viešojo transporto bilietus vis dažniau renkasi mobiliąsias programėles – 2018 m. tokiu  būdu įsigytų bilietų skaičius, lyginant jį su 2017 m., išaugo 53 proc. Atsižvelgdami į tai nuolat atnaujiname m.Ticket programėlę – pavyzdžiui, nuo šio pavasario už bilietus galima atsiskaityti banko kortelėmis, taip pat juos perkelti kitiems asmenims, kas yra itin patogu tėvams, norintiems nupirkti bilietą savo vaikams. Visgi pastebėjome, jog gana nemaža dalis mobiliųjų programėlių naudotojų bilietus aktyvina jau kontrolės metu, o toks bilietas pagal taisykles negalioja. Dėl šios priežasties,  atlikę įvairias naudotojų elgesio analizes ir pasidomėję gerosiomis kitų šalių praktikomis, nusprendėme įvesti 15 sekundžių atidėjimo laikotarpį bilieto aktyvinimui“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

mticket

mTicket programoje įvedama 15 sekundžių taisyklė. Foto: bendrovės archyvas.

Skaičiuojama, kad 2019 m. sausio-balandžio mėn. 9,2 proc. visų patikrintų mobiliųjų programėlių naudotojų bilietą aktyvino jau keleivių kontrolės metu. Pagal šiuo metu galiojančias „Keleivių ir bagažo vežimo autobusais ir troleibusais Vilniaus miesto savivaldybėje taisykles“ kontrolės metu pažymėtas ar aktyvintas bilietas negalioja. Tai reiškia, jog įlipdami į viešąjį transportą keleiviai turi būti iš karto pasiruošę aktyvinti bilietą tiek mobiliosiose programėlėse, tiek Vilniečio kortelėje. Programėlėse atsiradęs 15 sekundžių laikotarpis bilieto aktyvinimui yra vienas būdų, skatinančių keleivius prisiminti šią taisyklę.

Būtent 15 sekundžių laiko tarpas bilieto aktyvinimui mobiliosiose programėlėse pasirinktas paskaičiavus, jog minimali trukmė, per kurią viešasis transportas nuvyksta nuo vienos iki kitos stotelės sostinėje siekia 15 sekundžių. Tokie atstumai tarp stotelių fiksuojami tik keliose vietose visame Vilniuje – vidutinė laiko trukmė, per kurią viešasis transportas važiuoja nuo vienos iki kitos stotelės siekia 60 sekundžių.

„Mūsų naujausi duomenys rodo,  jog „zuikių“ dalis viešajame transporte yra maždaug 1,7 proc. viso keleivių srauto. Vilniaus mieste kasdien atliekama maždaug 544 000 kelionių, vadinasi, apie 9250 keleivių kasdien važiuoja be bilieto. Per metus tai sudaro maždaug 426 tūkst. eurų negaunamų pajamų – už tokią sumą miestui būtų galima nupirkti du visiškai naujus autobusus“ – sako M. Gusarovienė.

2019 m. sausio-balandžio mėn. mobiliosiomis programėlėmis m.Ticket ir Trafi sostinėje nupirkta 16 proc. visų viešojo transporto bilietų. Likusi dalis įsigyta pildant Vilniečio kortelę bilietų platinimo vietose bei savitarnoje.