Žvilgsnis į Vilniaus gatvės barų užkulisius: „Materialistė“, „Bardakas", „Sanatorija", „Dirigentai“ ,

Nors mintimi atidaryti savo barą ar restoraną susivilioja daugelis, tai vis dar lieka viena tų verslo sričių, kurioje bankroto rizika be galo aukšta. Tam smarkiai pakenkė ir karantino metai, ir išaugusios elektros bei kitos kainos. Populiariausių sostinės barų įkūrėjas Matas Puodžiūnas tvirtina, jog norint šiandien atidaryti patrauklią vietą Vilniuje, reikėtų bent pusės milijono eurų investicijų, o išlaikyti tokį verslą kainuoja ne tik dideles finansines išlaidas, bet ir sveikatą, nesugebant nubrėžti ribos tarp darbo ir linksmybių, rašoma pranešime žiniasklaidai.

klub6

Baras „Materialistė“. Foto: Julius Baliutavičius/1323.lt

Sekmadienio rytais „Lietuvos ryto“ televizijos eteryje rodomoje laidoje „Gyvenimas versle“ kaskart uždangas į nematomą savo veiklų pasaulį praskleidžia šalyje puikiai žinomi prekiniai ženklai. Nors žodyne žodis „verslas“ apibūdinamas kaip veikla, suteikianti pirkėjams prekes ir paslaugas, tačiau iš tikrųjų už to slypi kur kas daugiau. Už kiekvienos sėkmingos verslo istorijos yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai, su kuriais tenka susidurti vystant savo mylimą veiklą.

Šios savaitės vienas iš laidos herojų – populiariausių Vilniaus barų ir naktinių klubų bendrasavininkas Matas Puodžiūnas, kuris pasakodamas apie nematomus šio verslo užkulisius, negražina tiesos: prieš aštuonerius metus pradedant šį verslą trūko ne tik žinių, bet ir pinigų, o apie riziką bankrutuoti kalbėjo net ir patys tiekėjai.

klub4

Baras „Dirigentai". Foto: Julius Baliutavičius/1323.lt

„Visko pradžia, ne paslaptis, buvo „Materialistė“. Mano brolis yra to vėliavnešys, mat tai jis pasiūlė atidaryti savo barą. Tuomet nieko nemokėjom, nežinojom, net pinigų neturėjom, bet jis atrado kelis partnerius, kurie patikėjo idėja. Aš iki šiol nesuprantu, kaip jie ryžosi, bet „Materialistė“ atsipirko pakankamai greitai. Vienas prabangus šampano prekės ženklas, kai paskambinom užsisakyti, pasakė, jog turime sumokėti į priekį, atseit užsidarysim, bankrutuosime. Norėjom pradžiai 6 butelių, kai jie mums siūlė imti vos vieną, kurio turėtų užtekti pusei metų į priekį, tačiau jau per pirmą mėnesį pardavėm 90 butelių“, - pranešime žiniasklaidai cituojamas Matas.

klub3

Baras „Sanatorija". Foto: Julius Baliutavičius/1323.lt

Tiesa, kad ir kaip viskas patraukliai skambėtų, tiek lankytojų meilę, tiek partnerių pasitikėjimą, atidarius pirmąjį klubą, teko užsitarnauti. Vėliau Mato bei jo bendražygių versle atsirado ir kiti barai, o šiandien sostinėje Vilniaus gatvėje jų net keturi. Visgi, verslininkas atvirauja, kad šiuo metu panorus atidaryti tokią patrauklią vietą, prireiktų apie pusės milijono eurų investicijų. Maža to, Matas drąsiai pateikia ir skaičius, kiek kainuoja baro ar naktinio klubo išlaikymas.

klub2

Baras „Bardakas". Foto: Julius Baliutavičius/1323.lt

„Nėra paslaptis, jog nuomojam patalpas iš Vilniaus miesto savivaldybės. „Sanatorijos“ mėnesio nuoma yra 12 700 eurų. Šalia esančio „Bardako“ nuoma – 18 tūkst. eurų, kiek tolėliau įsikūrę „Dirigentai“ – 14,5 tūkst. eurų. Komunalinės išlaidos šiai dienai taip pat nedžiugina, elektros kaina rugpjūčio mėnesį viename bare buvo virš 10 tūkst. eurų. Todėl visiems tik atrodo, kad čia srautas žmonių, kokteiliai liejasi, o mes nežinom, kur dėti pinigus. Deja, jie griežtai sustyguoti, jog tilptume į biudžetus, jog galėtume ir toliau išlaikyti šias vietas. Kiekvieną dieną reikia kovoti už išlikimą“, - tvirtins Matas.

Negana to, jog barų ir restoranų industrija yra viena rizikingiausių finansine prasme, Matas pripažįsta, kad ne ką lengviau buvo ir pačiam nubrėžti tą ribą, kur yra darbas, o kur linksmybės. Šiandien vyras į save ir jį supančią aplinką žvelgia matydamas nepagražintą tiesą, tačiau buvo laikas, kuomet „žvaigždžių liga“ užpuolė ir ne tik tuos, kurie nuolat matomi televizoriaus ekranuose.

„Pirmi penkeri „Materialistės“ gyvavimo metai man užaugino pseudo sparnus. Atrodė, kad aš esu fainiausias žmogus visame Vilniaus mieste, kad man niekas negali nieko pasakyti. Ta linija tarp darbo ir vakarėlių yra labai plona ir aš ją buvau stipriai peržengęs. Alkoholis man buvo didžiausias nakties variklis ir atrodė, kad jeigu aš neateisiu, nebus bare žmonių. Tai buvo patys nuraučiausi penki metai mano gyvenime, bet kaip ir visame kame, turi būti saikas, o aš to saiko neturėjau ir dar galėjau pasislėpti, jog aš gi dirbu“, - be užuolankų apie nematomą verslo kainą laidoje pasakos Matas.