Būsimasis tiltas per Nerį medžio ir gelžbetonio

Būsimasis naujasis pėsčiųjų tiltas per Nerį (sujungsiantis krantus tarp A.Goštauto ir Upės gatvių) įgauna konkretesnes formas. Savivaldybės puslapyje paviešintuose projektiniuose siūlymuose rašoma, jog tilto ilgis sieks 112 metrų, ir bus 14 metrų pločio.

Bendrovės „Inhus Engineering” projekte rašoma: „Projektuojamas medinis arkinės konstrukcijos tiltas ne tik sujungia upės krantus, taip pagerindamas mikro mobilumo kokybę mieste, bet ir kuria integralią erdvę aplink save. Tiltas tarsi sudarytas iš dviejų persipinančių elementų – jungia krantus keturiuose taškuose – apatines ir viršutines krantinių terasas, taip užtikrindamas maksimaliai patogų žmonių judėjimą. Grynos konstrukcinės logikos forma išpildo kompleksiškus situacijos poreikius, kuria minimalistinę architektūrinę išraišką ir užtikrina ekonomišką realizaciją. Pasirinktos medžiagos - medinės klijuoto medžio konstrukcijos kuria dekoratyvų fasadą apžvelgiamą iš žemutinės terasos bei tolimesnių perspektyvų ir atliepia jautrų Žvėryno mikrorajono charakterį”.

Pažymima, kad tilto apatinė dalis yra arkinė klijuoto medžio konstrukcija, kuri arkos centre atremia viršutinę tilto dalį. Apatinės ir viršutinės tilto dalies sijos tarpusavyje persipina, taip kurdamos ne tik konstrukcinę, bet ir funkcinę tilto jungtį. Be to, tektoniška medinių klijuotų sijų struktūra yra ir dekoratyvus tilto fasadas, kurį apšvietus, kuriama jauki erdvė po tiltu. Funkcionali tilto konstrukcinė schema tuo pačiu yra ir architektūrinė statinio išraiška. Architektūrinės detalės sprendžiamos integruojant, pabrėžiant ir eksponuojant natūralią konstrukcinę schemą. Iškilios išorinės sijos formuoja ištisinį suolą, o stikliniai turėklai užstoja vėją ir neriboja vaizdo.

tilt2

 Būsimasis tiltas per Nerį. Projekto vizualizacija.

Projektuojamas tiltas strategiškai svarbus lėto eismo infrastruktūrai formuoti. Taip pat tai galimybė sukurti išskirtinai žmogui pritaikytą objektą, patogiai sprendžiantį ne tik krantų jungties klausimą, bet ir formuojantis kokybišką erdvę aplinkui. Tiltas jungia keturis taškus - du krantus dviejuose terasų lygiuose. Taip sukuriama sklandi srautų schema ir saugi (aktyviai naudojama) erdvė po tiltu. Vakarinėje pusėje tiltas pratęsia esamą dviračių tako liniją, o rytiniame driekiasi link kelių sankirtos, kur pratęsia pėsčiųjų trasą ir įsilieja į esamus dviračių takus.

tilt3

 Būsimasis tiltas per Nerį. Projekto vizualizacija.

Konstrukcinė schema – arkinė, su einamąja dalimi viršuje. Pagrindines laikančiąsias tilto konstrukcijos numatoma gaminti iš itin lengvų, natūralių ir kartu inovatyvių bei ilgaamžių klijuotos medienos elementų. Arkinė tilto konstrukcija jungia apatinės terasos krantus ir atremia viršutinį taką. Toks konstrukcijų išdėstymas natūraliai prisitaiko prie esamo Neries krantinių reljefo, minimizuoja perdengiamus atstumus ir leidžia sklandžiai patekti tiek į viršutinę, tiek į apatinę Neries krantinės terasas.

tilt4

Būsimasis tiltas per Nerį. Projekto vizualizacija.

Tilto atramos numatomos monolitinės gelžbetoninės, atremtos ant gręžtinių polių. Gelžbetoninė arkinės konstrukcijos atraminė dalis įrengiama aukščiau, prognozuojamo vandens lygio ledonešio metu, kad medinė konstrukcija ir lankstinės metalinės atraminės detalės būtų apsaugotos nuo tiesioginio ledonešio poveikio. Lietaus vandens surinkimui ir nuvedimui nuo tilto einamosios ir važiuojamosios dalies kraštuose įrengiami latakai, o tilto pakloto danga įrengiama su dvišlaičiu skersiniu 1,0 % nuolydžiu, nukreiptu į latakus.

tilt6

 Būsimasis tiltas per Nerį. Projekto vizualizacija.

Projektuojamas tiltas turi atskirtas pėsčiųjų ir dviračių eismo juostų dalis. Pėsčiųjų takas ant tilto projektuojamas 4,0 m pločio, dviračių takas – 5,0 m pločio. Upės gatvės pusėje tilto pėsčiųjų ir dviračių takai sklandžiai sujungiami su esamais analogškais takais. A. Goštauto g. pusėje projektuojami pėsčiųjų takas ne siauresnis nei 3 metrai ir dviračių takas ne siauresnis nei 4 metrai. Ties tiltu numatoma pėsčiųjų – dviračių perėja per A. Goštauto gatvę.

 

Patogiam žmonių su judėjimo negalia, dviratininkų ir šeimų su vaikų vežimėliais judėjimui ir patekimui į apatines terasas projektuojamos nuovažos. Kairiame upės krante šalia tilto projektuojama nauja nuovaža į apatinę krantinės terasą, kurios išilginis nuolydis nedidesnis nei 5,0 %. Dešiniame upės krante rekonstruojama esama nuovaža, pritaikant ją patogiam pėsčiųjų ir žmonių su negalia judėjimui, išilginis nuolydis nedidesnis nei 5,0 %. Ties paviršių aukščio pasikeitimais (prieš laiptų, nuovažų pradžią/pabaigą) įrengiami įspėjamieji paviršiai iš apvalių kauburėlių reljefo. Įspėjamojo paviršiaus juostos įrengiamos einamosios dalies pločio ir 60 cm ilgio. Projekte numatomas funkcinis ir dekoratyvinis apšvietimas.

tiltl7

Būsimasis tiltas per Nerį. Projekto vizualizacija.

Dekoratyvinis apšvietimas projektuojamas krantinių šlaituose, iš visų keturių statinio kampų, taip formuojamas tilto tūrio apšvietimas, taip pat suteikiant patiltės erdvei papildomo funkcionalumo projektuojamas dekoratyvinis patiltės apšvietimas. Funkcinis (pėsčiųjų ir dviračių takų) apšvietimas projektuojamas ant tilto ir jo prieigose. Apšvietimas ant tilto numatomas integruoti į kraštines tilto konstrukcijas, tokiu būdu išlaikant švarią konstrukcinę/architektūrinę schemą. Tilto prieigose apšvietimas projektuojamas ant atramų. Naujai projektuojami apšvietimo įrenginiai prijungiami prie esamo apšvietimo elektros tinklo maitinimo punkto. Apšvietimas projektuojamas taip, kad dirbtiniai šviesos šaltiniai nebūtų nukreipti į Neries upę.